Comco Ikarus C42


Ikarus C42 koneen siiven päällystys on alunperin toteutettu Tedlar kalvolla. Sillä on rajallinen käyttöikä, se väsyy ja pitää vaihtaa kun se on väsynyt (tai jakso täyttyy) ja sen muoto on rakenteellisesti rajoitettu.

Tällä muutossarjalla siiven päällystys toteutetaan lentokonemateriaaleilla. Alkuperäiseen kantavaan rakenteeseen ei kajota, Kyse ei siis ole rakenteen muutoksesta. Vaan siipeen tehdään muotokaaret, joilla siiven aerodynaamisen profiilin hallinta on parempi. Ja pinta tehdään lentokonepäällystysmateriaalein. Jolloin myös siiven väri voi olla jotain muuta.

Protolla (kuvat) on lennetty elokuusta 2017 alkaen. Toistaiseksi voidaan kertoa, että ohjaus on jämäkämpi ja tarkempi. Kohoamisnopeus on kasvanut ja sakkausnopeus on laskenut.

Muutoksessa on huomioitu mahdollinen massankorotus, MTOW 520 kg asti, joten tämä ei tule sen esteeksi. Mahdolliset suuremmat massat vaatinevat koneen rakenteenkin muutoksia, katsotaan se erikseen jos tarvetta tulee. Vielä suurempi massa vaikuttaa kaarien rakenteeseen, joten ei mene ihan samoilla suunnitelmilla.

Kun aika on vaihtaa siiven päällystys:

 Tekemällä muutoksen itse säästät tuhansia euroja tehtaan varaosaan nähden.

Muutossuunnitelman hinta on 150 euroa (sis ALV).
Materiaalipaketti materiaaleista, jotka tarvitaan muutokseen sisältäen kaikki tarvikkeet maksaa noin 1500...1800 euroa. (riippuen mistä hankit)
Tarvittaessa voimme hoitaa tarvikkeiden hankinnan.

Muutossuunnitelmiin kuuluvat:


 

Koneet, joihin muutos on tehty:

OH-U387


[Tämän osan alkuun]. [Takaisin Windcraft kotisivulle]

Roskapostin takia tämä on kuva, kirjaa tämä osoite omaan postiohjelmaan.