Lasiohjaamon rakentamiseen:
XTreme
Ulkomitat 111 mm x 97,5 mm. Asennusaukko halkaisija 76 mm. Naamataulu asettuu aukosta oikealle. Paino 530 g
Tässä on 4,2" suuritarkkuuksinen LCD näyttö. Sisäänrakennettu SD kortinlukija, toimintonäppäimet, kiertokytkin ja 65 kanavainen suuritarkkuus GPS järjestelmä.
Tämä voidaan kytkeä muihin MGL antureihin, kuten moottorintietoihin (RDAC), asento ja suunta-antureihin, ja siinä on CAN Aerospace yhteensopiva tietoliikenneväylä, joten laite voidaan jatkossa kytkeä muihinkin antureihin.
Myös RS232 portti on käytössä.
XTreme sopii 3,5" vakio mittarireikään. Näyttö ei ole keskellä, joten tämä voidaan asentaa nykyiseen mittaristoon ja vakio etäisyydellä oleva mittari tämän vasemmalla puolella voi olla siinä missä se on.
Laite on kevyt ja lyhyt. Virrantarve on pieni ja jännitevaatimus on joustava.
XTreme on konfiguroitavissa. Tämä tarkoittaa, että toiminnot eivät ole lukittuja, vaan voit muuttaa laitteen toimintaa ja rajoitetusti näytön ulkoasua. Laite on jälkikäteen laajennettavissa. Kaikkia antureita ei heti tarvitse hankkia. MGL politiikan mukaan myös uudet anturisukupolvet ovat käytettävissä. XTreme:ssä peruslaite osaa arvata kallistuksen GPS tiedon perusteella. Kytkemällä SP6 (suunta) anturi, kallistustiedon arvaus paranee. Ja sitten SP7 (asento) anturi täydentää sitä, jolloin tieto on ns "varmaa" ja reaaliaikaista. Moottorivalvonta (RDAC) yksikkö voidaan liittää missä vaiheessa tahansa tuomaan moottoritietoa laitteeseen. Lisäksi laite pystyy hyödyntämään/ohjaamaan IO extenderin ja USB extenderin kautta mitä tietoa tai laitetta tahansa, joka toimii digitaalisesti. Laitteessa on GPS, jota käytetään maanopeuden ja toimintamatkan määrittämiseen. Ja perus navigointiin.
Mitä Xtremessä ei ole:
Siinä ei ole liikkuvaa karttaa!
Xtreme simulaattori,
XTreme EFIS Simulator 1.29 (Windows PC) lataa tästä (751 kb ZIP tiedosto)
XTreme EMS Simulator 1.11 (Windows PC) lataa tästä (668 kb ZIP tiedosto)
Englanninkielinen käsikirja.
iEFIS MX1
Integroitu pystyasentoon (tai vaaka-asentoon) asennettava EFIS. Leveys 123 mm korkeus 220 mm. Sisäänrakennettu AHRS (eli keinohorisontin anturointi), korkeusmittari, nopeusmittari (nopeusalueelle 30 km - mach 1), kohtauskulman mittaus, äänivaroitus, OAT, WAAS GPS. Kytkettävissä CAN väylällä mihin tahansa. Autopilootti. Näyttö räätälöitävissä, kuvassa yllä neljä esimerkkiä.
Englanninkielinen asennus käsikirja.
Englanninkielinen käyttö ohjekirja.
iEFIS
iEFIS käsittää keskusyksikön ja kosketusnäytön. Näyttöjä on kolmea kokoa 7", 8,5 ", 10,4". Kaksi suurinta on kahden laatikon järjestelmiä. Itse näyttö ja iBOX jossa varsinainen äly. 7" laite on yhden laatikon järjestelmä. Näytön takana on elektroniikka ja AHRS yksikkö.
Englanninkielinen yhteenveto iEFIS sarjasta, pdf
iEFIS installation manual, pdf
iEFIS user manual, pdf
iEFIS and G2 navigation manual, pdf
Autopilot manual, pdf
Quick start quide - Installation and first use, pdf
iEFIS Simulator and Screen designer, firmware upgrades, linkki sivulle
iEFIS to Microsoft Flightsimulator interface., ohjelma
iEFIS flight data recording viewer/tool., musta laatikko ohjelma
Mittapiirros iEFIS Discovery Lite (7") laitteesta
Rhinoceros 3D CAD malli iEFIS Discovery Lite (7") laitteesta
piirros iEFIS Explorer (8.5") paneelista
piirros iEFIS Challenger (10.4") paneelista
Rhinoceros 3D CAD malli iEFIS Challenger (10.4") paneelista
Rhinoceros 3D CAD malli iBOX laitteesta